Ambulancemedewerkers hebben regelmatig niet Nederlands sprekende patiënten. Dat geeft natuurlijk grotere risico's omdat het communiceren lastig is. Hiervoor hebben we een eenvoudige app gemaakt die het mogelijk maakt om via eenvoudige stappen de belangrijkste dingen te weten te komen.
Tolk en vertaalcentrum
Met 40 jaar ervaring voorziet TVcN Tolk- en Vertaalcentrum Nederland elke sector van tolkdiensten en vertalingen in 199 talen. De dienstverlening bestaat uit telefonische tolkdiensten, vertalen en speciale projecten. Axira is een landelijk opererend samenwerkingsverband van zelfstandige regionale organisaties voor de ambulancezorg. Samen met TVcN wilden ze het makkelijker maken om niet Nederlandstalige patiënten in stappen snel te kunnen helpen.
Je eigen taal
Daarvoor ontwikkelden we een app waarin je stap voor stap in eigen taal antwoord kunt geven op de belangrijkste vragen. Elke stap wordt bijgestaan met gesproken tekst. Zo worden mensen nog sneller geholpen in levensbedreigende situaties.
De stappen zijn onder andere:
De app is succesvol geintroduceerd onder de ambulancemedewerkers.